Exista putine lucruri care nu pot fi transportate pe sosele, iar daca este sa ne uitam la ceea ce se poate incadra in sintagma transport agabaritic, suntem siguri ca oricine ar ramane uimit. Suntem cele doua firme din spatele siteului www.transportagabariticcraiova.ro , Elbacor Trading si BC Trans COM iar misiunea noastra este de a va oferi servicii complete pentru ca produsele, bunurile sau resursele dumneavoastra sa ajunga oriunde in tara dar si in Uniunea Europeana si nu numai. Despre transport agabaritic putem spune extrem de multe cuvinte, insa pentru a da o usoara nuanta umoristica, am zice ca acest gen de activitate este destinata transportarii a tot ceea ce nu poate incapea intr-un camion, de la segmente de cosuri industrioale, pana la corpuri si utilaje de pana la 20 de metri lungime. Bineinteles, exista si cazuri in care prin folosirea unor utilitare de transport agabaritic speciale s-au transportat chiar si case, faruri (evident, nu de masina) elici de 50 de metrii pentru morile eoliene si multe, chiar foarte multe altele.
De ce este nevoie de o planificare a unui transport agabaritic
Spuneam intr-un articol recent tot pe tema activitatii de transport agabaritic ca pentru a pregati o astfel de misiune este nevoie de o mica armata de experti in logistica dar si de soferi foarte experimentati si avansati. Ei bine, unul din clientii nostri recenti (din ultimul an) era curios la un moment dat daca in planificarea unui astfel de transport agabaritic se folosesc unelte ca rigla raportor, compas, etc.
Ei bine, stim ca in trecut, inaintea coputerelor si a telefoanelor cu procesoare octa-core de 2.4GHz (ceva ce in 1999, anul infiintarii Elbacor Trading, nici macar nu se stia), intr-adevar, erau folosite raportoare, rigle si multe alte instrumente matematice. Va intrebati probabil care este motivul pentru care in planificarea unui transport agabaritic este bine sa ai cunostiinte de geometrie, trigonometrie si altele.
Pe scurt, va dam un exemplu: un TIR de transport agabaritic trebuie sa ia un viraj de 110o in cursul traseului, insa, exista o problema. Soseaua are doua o banda pe sens, iar platforma de transport agabaritic este incarcata cu un segment de macara cu o lungime de 25 de metrii… Deci clar, ceva “da cu virgula” ati spune, insa va spunem noi ca daca este sa tinem cont de faptul ca banda de drum national, clasa III are 2 benzi cu latimea de 3.5m fiecare. Asadar, daca este sa vorbim de un viraj al unei sosele, este clar ca vorbim mai mult de con circular drept desfacut, iar utilitara de transport agabaritic alaturi de remorca sa traseaza linii drepte pe lungimea mare a acestei forme. Lungimea platformei in acest caz poate fi considerata ca fiind latura poligonului ce se poate desena intre raza interioara si cea exterioara a virajului, iar de aici, prin intermediul unor calcule simple se poate stabili gradul de usurinta a manevrelor (in functie de cate lungimi ale platfomei pot incapea intre raza interioara si cea exterioara).
De ce exista mai multe variante de ruta in cazul unui transport agabaritic
Partea buna a celor care nu prea se dau in vant dupa matematica este ca exista programe de simulare care permit verificarea unor astfel de scenarii in mod virtual, insa pentru a evita acest gen de probleme, incercam tot timpul sa folosim rute unde convoiul de transport agabaritic se poate deplasa in conditii optime si sigure.
Pentru a afla mai multe despre noi, dar si despre serviciile noastre va asteptam cu drag pe pagina noastra, www.transportagabariticcraiova.ro.