Marca este cel mai valoros drept in patrimoniul firmei, fiind o garantie a calitatii si un mijloc eficient de reclama ce-i ofera avantaj in fata concurentei si control asupra pietei.
Marca reprezinta denumirea firmei asociata cu un simbol sau desen (ori o combinaţie a acestora) menit să individualizeze bunurile sau serviciile unui agent economic. Ea permite clientilor sa identifice mai usor produsele sau serviciile oferite de comerciant si sa le distinga de cele ale concurentei, fiind singurul mijloc de a acapara si pastra clientela.
Pot fi inregistrate ca marci: cuvinte (inclusiv nume de persoane), desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale (forma produsului sau a ambalajului), combinatii de culori precum si orice combinatii a acestor semne.
Intr-un mediu sufocat de concurenta, o marca bine aleasa va da valoare si siguranta business-ului, de accea trebuie protejata.
Marcile ce pot fi inregistrate sunt: marca de fabrica (inregistrata de orice producator, pentru orice categorie de produse), marca de comert (utilizata de distribuitor pentru produsele pe care le ofera spre vanzare), marca de servicii (permite identificarea serviciilor, in functie de specificul acestora).
Marcile sunt de mai multe tipuri: verbale (alcatuite doar din cuvinte), figurative (doar o reprezentare grafica), combinate (au in alcatuire atat cuvinte, cat si reprezentari grafice), alb-negru sau color. Inregistrarea unei marci se poate face pe 1-45 clase de produse/servicii, in functie de domeniul de activitate in care aceasta este utilizata.
Marca ofera originalitate unei firme si face diferenta dintre nume, aspectul produsului si serviciile pe care le presteaza de restul produselor sau serviciilor deja prezente pe piata.
Deoarece rezervarea denumirii la Oficiul National al Registrului Comertului nu este suficienta pentru protejarea denumirii comerciale sau a marcii in fata concurentei; singura posibilitate legala de protejare a imaginii ce contribuie la succesul afacerii este inregistrarea si monitorizarea acesteia prin metode specifice consilierilor in proprietate industriala.
Agentie De Proprietate Industriala Weizmann, Ariana & Partners este o societate comerciala specializata si exclusiva in proprietate intelectuala la care au apelat peste 3000 de firme, atat din tara, cat si din strainatate. Serviciile oferite sunt complete in ceea ce priveste inregistrarea: unei marci (verbale, figurative, combinate, tridimensionale), a unui logo sau a unui produs.
Agentia De Proprietate Industriala Weizmann, Ariana & Partners a fost acreditata in anul 2007 de catre Oficiului European pentru Mărci şi Desene (OHIM) si de Oficiul Internaţional al Proprietăţii Intelectuale (WIPO).