Figuri obosite si plictisite, capete asezate romantic pe cartea deschis in mod simbolic, trupuri adormite imbratisand cu patima biroul de care se sprijina, ochi visatori care cugeta la intelesuri nepatrunse de cei care mai merg inca la scoala – toate acestea isi gasesc expresia desavarsita in portretul “scolerului” vlaguit. Simptomele edufobiei incep prin imposibilitatea subiectului de a se mentine in stare de constienta atunci cand se afla in preajma oricarui text care contine mai mult de 100 de caractere si nu este mesaj pe telefon sau status pe Facebook. In urmatorul stadiu al fobiei acesta manifesta o teama inexplicabila, care poate degenera chiar in atacuri violente de panica si asudare excesiva la apropierea de incinta scolii sau cand se afla in prezenta oricarui obiect care ii aminteste de scoala. Boala misterioasa a sistemului nervos, survenita ca urmare a modificarilor neuronale de data recenta in structura craniana a scolarului modern, edufobia sau teama elevului de scoala, face din ce in ce mai multe victime in randul minorilor care frecventeaza o institutie de invatamant.
Profesorii au descoperit recent un fenomen ciudat, care prezinta simptome total diferite fata de ale celor care sufera de edufobie, si anume, atasamentul excesiv al elevului fata de carte. Acest simptom a fost denumit generic eduforie si se manifesta la toti scolarii care au luat contact cu noile forme de invatamant modern. Dascalii au transformat lectiile intr-o activitate atat de placuta incat elevii nu isi doresc sa mai plece de la ore. Terapia prin eduforie s-a dovedit eficienta in tratarea scolarilor care sufera de edufobie. Sute de elevi vlaguiti de scoala au ajuns sa indrageasca orele de curs datorita noilor metode de predare pe care profesorii le utilizeaza.
Asadar, edufobia se poate vindeca. Depinde doar de capacitatea profesorului de a-i atrage pe elevi in activitati placute si de vointa scolarului de a fi vindecat.
