Auzim foarte des vorbindu-se despre marketingul online, despre faptul ca este foarte eficace si despre cat de benefic este acesta cand intra in calcul promovarea unui business, unei firme, unui produs, unui brand, etc. Si eu, desigur, ca multi altii, cand am auzit prima data despre acest lucru am cautat pe internet pentru a intelege ce presupune si in ce situatii ma pot folosi de acest marketing online. Intradevar, pot spune ca este o inventie destul de buna si extrem de complexa.
Radioul, televizorul si ziarul, modalitati de promovare de care dispuneam pana in prezent, par insignificante pe langa acesta, avand in vedere gama larga de servicii pe care ni le ofera. Prin intermediul acestuia poti beneficia de promovare prin toate mijloacele de publicitate din mediul online precum e-mailul, newslettere, bannere publicitare, pagini web, publicitate contextuală, de asemenea poti beneficia si de promovare facebook, adica si prin retelele de socializare si nu numai. Probabil ca pe buzele multor persoane sta intrebarea “ce a avut la baza acest tip de marketing?”.
Ei bine, ca orice lucru care porneste de undeva, de la ceva anume, de la o idee, etc., asa si in acest caz, ideea de baza se presupune a fi contextul. La ce se refera acest context? In principiu, o idee este o idee, insa daca nu este pusa in contextul potrivit poate ramane doar la statutul de simpla idee. Deosebirea consta in modul de abordare, perspectiva din care este privita acea idee, varietatea modalitatilor de tratare, modul de prezentare al ideii, si toate acestea puse in contextul potrivit. In general, toti avem idei, incercam sa le punem in practica, incercam sa cream ceva, insa daca nu este calculata si privita din unghiul potrivit, nici rezultatul nu va fi unul pe masura. De aici si importanta contextului in cadrul marketingului online.
In prezent marketing-ul este principala sursa de generare si crestere a interesului pentru produsele sau serviciile unui brand. Datorita usurintei de utilizare a internetului poti comunica mai frecvent cu clientii, iar comunicarea poate fi bilaterala. Astefel, se construieste o relatie solida cu clientii si potentialii clienti, bazata pe incredere, accelerand astfel vanzarea produselor promovate . Campaniile de marketing contribuie semnificativ la cresterea notorietatii brandului tau, iar cu o simpla idee, in contextul potrivit si cu asistenta potrivita, acesta poate deveni unul de suces cu siguranta.